Ford Ranger z USA
Choć Ford Ranger jest dostępny w Europie, to warto sprowadzić go ze Stanów Zjednoczonych nie tylko ze względu na niższą cenę zakupu, ale również mocniejsze silniki i lepsze wyposażenie. W Bryki z Ameryki pomożemy ci w sprowadzeniu tego auta z USA. Wybierając zakup za oceanem możesz tylko zyskać. Dla łatwiejszego rozeznania prezentujemy najważniejsze informacje o modelu Ford Ranger - silnik, wersje wyposażenia, wersje specjalne i różnice w stosunku do wersji europejskich. Najbardziej opłacalne jest sprowadzenie VI generacji i na niej się skupimy.
Ford Ranger VI gen. (2022-obecnie)
Ford Ranger jest zbudowany w oparciu o platformę T6, którą opracował australijski oddział Forda. Została ona dostosowana do wymagań rynku amerykańskiego. Ma konstrukcję ramową i w USA jest dostępny tylko w wersji nadwoziowej Crew Cab, która zapewnia maksymalną przestrzeń dla pasażerów, a więc odznacza się większym komfortem niż Extended Cab. Do wyboru są napęd na tył lub na 4 koła. Rama jest wykonana ze stali. Z przodu zastosowano niezależne zawieszenie z podwójnymi wahaczami, a z tyłu - resory piórowe.
W 2024 r. auto przeszło lifting. Wygląd przodu jest inspirowany kultowym modelem F-150. Wewnątrz pojawił się cyfrowy zestaw wskaźników 8" dla wersji XL i 12,4" dla wersji XLT i Lariat. Ekran centralny ma przekątną 10,1" lub 12". Do oferty dołączył też silnik 2.7 V6 EcoBoost i poprawiono konfigurację zawieszenia.
Ford Ranger - dane techniczne
W USA samochód jest oferowany z dwoma silnikami:
- 2.3 EcoBoost R4 - moc - 270 KM, moment obrotowy - 420Nm, dostępny z napędami 2WD i 4WD, skrzynia biegów - automatyczna, 10-biegowa;
- 2.7 EcoBoost V6 Twin-Turbo (od 2024 r.) - moc - 315 KM, moment obrotowy - 542 Nm, dostępny z napędami 2WD i 4WD, skrzynia biegów - automatyczna, 10-biegowa.
Choć motor V6 ma większą pojemność i jest mocniejszy to z tym silnikiem Ford Ranger spalanie utrzymuje na poziomie wyższym o zaledwie 1 l na 100 km w cyklu mieszanym. Na rynku amerykańskim Ford Ranger nie ma w ofercie silników wysokoprężnych.
Ford Ranger - wersje wyposażenia i pakiety dodatkowe
Ford Ranger jest oferowany w kilku wersjach wyposażenia (tzw. trim levels):
- XL - wersja bazowa, dostępna tylko z silnikiem 2.3 EcoBoost, ma m.in. stalowe felgi 16", reflektory halogenowe, czarną osłonę chłodnicy i czarne zderzaki, hak holowniczy z przodu dla wersji 4WD, fotel kierowcy regulowany ręcznie w 6 kierunkach, system Ford SYNC 3 z ekranem 8", kamerę cofania, zestaw wskaźników 8" i pakiet bezpieczeństwa Ford Co-Pilot360.
- XLT - wersja pośrednia, dostępna z silnikiem 2.3 EcoBoost lub 2.7 EcoBoost V6, ma m.in. felgi aluminiowe 17", reflektory LED, chromowaną osłonę chłodnicy, czarne stopnie boczne, elektryczną regulację fotela kierowcy w 8 kierunkach, kierownicę obszytą skórą, system SYNC 4A z ekranem 10,1", nawigację, bezprzewodową ładowarkę dla smartfonów, pakiet elektroniki wzbogacony m.in. o system automatycznego hamowania podczas cofania.
- Lariat - to najbogatsza wersja wyposażenia. W USA nie występuje Ford Ranger Wildtrak, który jest zarezerwowany tylko dla rynku europejskiego, ale wariant Lariat może być określany jako jego odpowiednik. Samochód jest dostępny z silnikami 2.3 EcoBoost lub 2.7 EcoBoost V6, ma m.in. felgi aluminiowe 18", adaptacyjne reflektory LED, więcej chromowanych akcentów, oświetlenie strefowe wokół pojazdu, skórzaną tapicerkę, fotele kierowcy i pasażera z regulacją i podgrzewaniem, podgrzewaną kierownicę, cyfrowy zestaw wskaźników 12,4", system audio B&O oraz system kamer 360.
Dostępne pakiety wyposażenia dodatkowego do modelu Ranger to:
- FX4 Off-Road Package - opony terenowe, osłony podwozia, zawieszenie off-road, naklejki FX4 i felgi 17";
- Technology Package - adaptacyjny tempomat, nawigacja, system kamer 360;
- Tremor Off-Road Package - zwiększony prześwit, amortyzatory FOX, opony 31", skórzana tapicerka z logo Tremor;
- Chrome Appearance Package - chromowany grill i lusterka, felgi 18".
Ford Ranger - wymiary
- Długość: 5351 mm
- Szerokość: 1918 mm (bez lusterek)
- Wysokość: 1887 mm (4WD)
- Rozstaw osi: 3272 mm
- Masa: 1905-2085 kg (w zależności od silnika, napędu i wersji wyposażenia)
Ford Ranger Raptor (2022-obecnie)
Ford Ranger Raptor wpisuje się w modę na samochody typu pick-up zaprojektowane z myślą o jeździe w terenie i zapewnieniu wysokich osiągów. Nadwozie poszerzono o 150 mm, prześwit zwiększono o 272 mm, a rama została wzmocniona. Do tego jest zawieszenie Fox Live Valve. Auto ma opony o średnicy 33" przy felgach o średnicy 17". Dla zapewnienia bezpieczeństwa konstrukcji zastosowano aluminiowe osłony podwozia. Warto wspomnieć, że wersja na rynek amerykański ma znacząco mocniejszy silnik w porównaniu z europejską.
Ford Ranger Raptor - dane techniczne
W USA Raptor występuje tylko z silnikiem 3.0 EcoBoost V6 Twin-Turbo o mocy 405 KM, podczas gdy w Europie jego moc wynosi jedynie 282 KM. Maksymalny moment obrotowy to 583 Nm. Auto ma stały napęd na 4 koła z reduktorem i blokadami dyferencjałów.
Ford Ranger Raptor - wersje wyposażenia i pakiety dodatkowe
Ford Ranger Raptor występuje tylko w jednej wersji wyposażenia, która zawiera m.in. sportowe fotele ze skórzano-zamszową tapicerką, system SYNC 4 z ekranem 12" i nawigacją, cyfrowy zestaw wskaźników 12,4", dwustrefową klimatyzację, reflektory LED z funkcją doświetlania zakrętów, system kamer 360, 7 trybów jazdy (np. Baja, Rock Crawl).
Producent przewidział 2 dodatkowe pakiety wyposażenia:
- Raptor Appearance Package - zestaw naklejek zewnętrznych z logo Raptor, czarne akcenty nadwozia, grafiki na skrzyni;
- Technology Package - system audio B&O z 10 głośnikami, bezprzewodowa ładowarka do smartfona.
Ford Ranger Raptor - wymiary
- Długość: 5359 mm
- Szerokość: 2028 mm (bez lusterek)
- Wysokość: 1926 mm
- Rozstaw osi: 3272 mm
- Masa: 2432 kg
Ford Ranger z USA - dlaczego warto?
Jak widzisz, Ford Ranger z USA odznacza się lepszymi wersjami wyposażenia, a w wersji Raptor ma mocniejszy silnik. Dodatkowo niska cena zakupu nowych egzemplarzy w połączeniu z bogatym wyposażeniem to kombinacja, która sprawia, że na aukcjach łatwo o okazję. Jeżeli interesuje cię pick-up marki Ford z USA, to Ranger jest bardzo dobrym połączeniem komfortu i właściwości roboczych.
Ford Ranger z USA - tylko z Bryki z Ameryki!
Jeżeli interesuje cię import auta z USA, ale nie masz głowy do zgłębiania się w formalności i czasu na poszukiwania, to specjaliści z Bryki z Ameryki pomogą ci w spełnieniu twoich motoryzacyjnych marzeń. Wystarczy, że określisz budżet i oczekiwania, a my zajmiemy się resztą!
Oferta Bryki z Ameryki obejmuje:
- poszukiwania samochodu i sprawdzenie auta przed licytacją;
- udział w licytacji;
- transport do portu w USA, fracht do Europy z opcjonalnym ubezpieczeniem, transport z portu pod wskazany adres w Polsce;
- pomoc w formalnościach oraz opłatach celnych i skarbowych;
- pomoc w przygotowaniu auta do rejestracji w Polsce oraz ewentualnej naprawie auta uszkodzonego.
Bryki z Ameryki to setki zadowolonych klientów, którzy sprowadzili swoje wymarzone auta z USA. Ty również możesz do nich dołączyć! Zadzwoń lub napisz, umów się z nami na spotkanie i przekonaj się, jakie to proste!