Toyota RAV4 z USA
Toyota RAV4 jest samochodem, który zapoczątkował modę na kompaktowe crossovery i tym samym stworzył całą klasę aut. Model cieszy się ogromnym zainteresowaniem i jest ceniony na rynku wtórnym tak, że nawet pierwsza generacja nie należy do najtańszych, choć powoli staje się youngtimerem. Toyota RAV4 z USA będzie tańsza i lepiej wyposażona niż auta np. z Niemiec. Dlatego warto sprowadzić ją zza oceanu, ale wcześniej dobrze jest czegoś się o niej dowiedzieć.
Toyota RAV4 – 4. generacja
Czwarta generacja modelu RAV4 była produkowana od 2012 do 2018 r., a w Chinach – do 2019 r. Samochód zyskał zupełnie nowy wygląd. Obłe linie zostały zastąpione przez ostre, aerodynamiczne kształty.
Z oferty zniknął silnik V6, ale za to pojawił się napęd hybrydowy. Silnik spalinowy w opcji hybrydowej ma pojemność 2.5 l. W wersji z napędem na 4 koła zastosowano osobne silniki elektryczne dla przedniej i tylnej osi. Hybrydę sprzedawano w latach 2015-2018. Łączna moc wynosiła 197 KM.
Zmiany objęły też podwozie. Wersja z krótkim rozstawem osi była dostępna tylko w Japonii. Tymczasem długi rozstaw osi z poprzedniej generacji stał się tutaj standardem. Zmieniono sposób otwierania klapy bagażnika. Dotychczas otwierała się na bok, a od 4. generacji otwiera się do góry.
W 2017 r. do amerykańskich salonów weszła Toyota RAV4 Adventure. Samochód wyróżnia się poszerzonymi nadkolami i felgami o średnicy 20". Zderzaki, poszerzenia błotników i nakładki na progi są pomalowane w kolorze czarnym.
Toyota RAV4 – 5. generacja
Obecnie w salonach można kupić 5. generację modelu RAV4. Została zaprezentowana w 2018 r. i jest spójna z nową linią stylistyczną Toyoty. Optycznie auto wydaje się większe, ale w rzeczywistości wymiary pozostały niemal bez zmian. Bazą jest platforma GA-K, na której stworzono jeszcze m.in. Toyotę Camry i Highlander oraz Lexusy ES, RX i TX.
Przy projektowaniu nowego nadwozia inżynierowie zwracali uwagę na zwiększenie widoczności z przodu, z tyłu i po bokach. Dlatego obniżono lusterka i konsolę środkową, a wycieraczki zrównano z linią pokrywy silnika.
RAV4 5. generacji na rynek amerykański jest oferowana z silnikiem 2.5, w wersji hybrydowej oraz jako hybryda plug-in. Ta ostatnia jest produkowana w Japonii i importowana do USA. Łączna moc zestawu wynosi tu aż 302 KM, a więc 82 KM więcej niż w miękkiej hybrydzie. Deklarowany zasięg hybrydy plug-in podczas jazdy na silniku elektrycznym to maksymalnie 75 km.
Dla silnika benzynowego przygotowano 5 wersji wyposażenia, a dla napędów hybrydowych są 4 wersje wyposażenia. W standardzie klienci otrzymują m.in. wyświetlacz dotykowy o przekątnej 7 cali oraz system Toyota Safety Sense 2.0.
W 2021 r. auto przeszło lifting. Na liście zmian są m.in. reflektory projektorowe LED, możliwość wyboru koloru felg aluminiowych pomiędzy czarnym i srebrnym oraz dodanie portów USB-C.
Toyota RAV 4 z USA – dlaczego warto?
Toyota z USA to opłacalny zakup, ponieważ możesz mieć auto z niskim przebiegiem, bogatym wyposażeniem i mocnym silnikiem za cenę niższą niż w Europie. Nawet jeśli doliczysz koszty zakupu, sprowadzenia i ewentualnej naprawy w przypadku auta uszkodzonego, to nadal się opłaca. Toyoty słyną ze swojej niezawodności i praktyczności, a RAV4 jest tego najlepszym przykładem.
Toyota RAV4 z USA – tylko z Bryki z Ameryki
Samochód z USA możesz sprowadzić we własnym zakresie, a możesz powierzyć to zadanie profesjonalistom, którzy zawodowo sprowadzają auta z USA. Fachowcy z Bryki z Ameryki wiedzą, gdzie szukać pojazdów, jak sprawdzić ich historie i płynnie poruszają się po kwestiach związanych z transportem i formalnościami.
Usługi Bryki z Ameryki obejmują:
- znalezienie samochodu, weryfikacja jego historii i stanu;
- udział w licytacji;
- transport do portu w USA, fracht do Europy i dostarczenie pod wskazany adres;
- pomoc w formalnościach i opłatach celnych oraz skarbowych;
- pomoc w przygotowaniu auta do rejestracji w Polsce.
Zadzwoń lub napisz, umów się na spotkanie i porozmawiajmy o twojej nowej Toyocie RAV4 z USA!